21 nov. 2008

Hofors





Jag är uppvuxen i ett litet samhälle som heter Hofors som ligger i Gästrikland, jag flyttade därifrån när jag började gymnasiet men åker hem på besök flera gånger per år eftersom både jag och A har våra familjer där. Förra helgen åkte jag och S upp för att hänga lite med kusiner och vänner.

S fick rida på en liten dräktig ponny på lördagen och sedan ägnade jag mig åt att leta fynd på loppisen men hittade ingenting, stor besvikelse. På väg hem från Loppisen tog jag lite kort på centrum men som kallas för "Bruket" runt kl 13 då alla affärer utom Prix och Ica har stängt. Som ni ser är det ganska öde. Konstverket som sattes upp -68 illustrerar kärnan i Hofors, stålindustrin. Hmm undrar om jag någonsin kommer att flytta tillbaka "hem".

1 kommentar:

Katarina sa...

Du får inte flytta till ett ställe vars centrum kallas för bunker, hur hemnostalgisk du än blir.

Related Posts with Thumbnails