8 dec. 2008

2:a advent


Det blev en sväng till barndomsbyn ännu en helg. Som tur var hade det kommit en massa snö där så S stortrivdes och åkte spark, pulka och gjorde snögubbar. På lördagen var vi på julmiddag med släkten i en bygdegård som förr var ett bönhus. Där finns det en stor målning på ena väggen som illustrerar den lilla byn Barkhyttan och övrig utsmyckning gick i stil med väggbonaden ni ser ovan.
När jag var liten så var jag mycket i en vävstuga där min mor, mormor, mostrar m fl vävde mattor och gobelänger eller vad det nu heter. Jag brukar fundera på om jag någonsin kommer att börja väva, sticka och baka, vet liksom inte om det ligger för mig. Sy gillar jag och virka ska jag snart åter lära mig. Vi får se kanske blir jag också tant en vacker dag.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails