19 jan. 2010

Syfröken

För några år sedan så vikarierade jag som textillärare i en termin. Inga problem sa jag när de ringde, sy kan jag ju. Men jag kom på att brodera, virka och sticka också ingår. Jag satt uppe några nätter och stickade och virkade som en dåre innan terminen startade och ja det gick bra faktiskt. Har tyvärr glömt av allt igen. Broderiet löste sig direkt, korsstygn är inte så knepigt.

Kanske blir det korsstygn eller lite fina tyger i dessa spännramar. Vi får se. Duken köptes på loppis i lördags och ramarna fyndades för en guldpeng i julas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amiable fill someone in on and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.

Daisy sa...

Jag gillar duken! Och har också några gamla brodyrramar som jag funderar på vad jag ska göra med. Eftersom jag är kass på att sy och brodera blir det nog fina tyger i dem bara.

Related Posts with Thumbnails