10 maj 2009

Inte bara trams

Hittar inte sladden till min kamera, kanske ligger den på jobbet. Men för att frångå mina vanliga inlägg som oftast handlar om väldigt viktiga saker som loppisfynd, inredning, vill-ha-prylar och trams etc så vill jag uppmana alla att skänka pengar. Jag försöker att varje månad när räkningarna ska betalas sätta in ca 150 kr på något som jag känner för just nu, BRIS, Röda Korset etc samt att vi har autogiro till Svenska Naturskyddsföreningen.

SMS-kampanjer tycker jag också är bra och i veckan blev det ett 50 kr-sms till Läkare Utan Gränser. De har just nu en kampanj för att bekämpa malaria. 50 kr lägger jag alltför ofta på prylar som förpassas till ett skåp, tidningar som är dåliga, godis eller en till öl.

1 kommentar:

Anonym sa...

inte alls pretto,cicci!:)

Related Posts with Thumbnails