24 mars 2009

Rätt eller fel

Idag har gamla lyan blivit besiktigad. Vi hade städat sjukt noga men när jag skulle öppna kylen för att slå av den så upptäcker jag att vi hade glömt att tömma den helt... ehh tryckte ner allt som var kvar i en liten påse och torkade snabbt ur den. Men vi fick godkänt.

Att städa är inte kul och nu har vi 30 kvm mer att städa. En god vän frågade mig för ett tag sedan hur jag såg på städhjälp, jag har aldrig ens tänkt tanken på att skaffa det. Men nu när vi både flyttat till större och läser om folkpartiets förslag så har jag faktiskt funderat på om det kanske ändå inte är så dumt. Inte varje vecka förstås men kanske 2-4 ggr per år för att få hjälp med en ordentlig storstädning. Hmm rätt eller fel? Jag vet inte men visst känner jag att det småborgerliga ibland lockar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Jag dras mellan att dels vara sugen på att börja klä mig i dräkt och dels att bara släppa allt (bo på landet, sluta ha BH, sluta sminka mig, sluta bry mig all together. och, inbillar jag mig, bli lycklig.) men städhjälp, det har blivit en principsak för mig nu. förmodligen en princip jag kommer ångra bittert, hahaha, men va fan.

Johan sa...

Jag är också assugen (och väldigt nära) på att skaffa "städhjälp" ...

Related Posts with Thumbnails